Zurück zu allen Mitgliedern

Kontakt

Gottsberger Rudolf

Sounddesigner Media Solution Architect
1020 Wien

Tel.: +436764070869

office@studiorot.at

Website >>

Rudolf ist seit 25 Jahren in der Film und Medienbranche tätig. Mit einem ausgeprägten technischen Hintergrund sind seine Arbeitsgebiete medienbezogene Workflows und Prozesse in Mediensystemen von Broadcast-Umgebungen. Als Media Solution Architect und Projektmanager arbeitet er an verschiedenen Projekten für Sendeanstalten, wie zB. Puls4, ATV und diversen Postproduktionshäusern mit. Rudolfs Leidenschaft für Ton und Film führt dazu, dass er so oft wie möglich Sounddesigns für Kinofilme macht. Er ist auch als Dokumentarfilmer tätig. Im Jahr 2020 gewann er den Österreichischen Filmpreis für das beste Sounddesign mit dem Film Nevrland und als Sounddesigner den Deutschen Filmpreis mit Born In Evin in der Kategorie bester Dokumentarfilm. Rudolf ist Geschäftsführer der studioROT Filmproduktion.

Vita

Schwerpunkt

-Audio und Video Postproduktion, Sounddesign und Sound Editing
-Planung, Konzeption und Umsetzung von medienrelevanten Prozessen und Workflows in Broadcast Umgebungen.

Preise & Nominierungen

2024 – Gewinner BEST SOUND beim Hellenic Film Academy Awards mit ANIMAL
2024 – Nominierung beim österreichischen Filmpreis für Beste Tongestaltung mit ANIMAL
2020 – Österreichischer Filmpreis für Beste Tongestaltung für „Nevrland“
2020 – Sounddesigner für Born in Evin, Deutscher Filmpreis für bester Dokumentarfilm
2016 – Sounddesigner für Einer Von Uns, Max Ophüls Preis 2016

Fremdsprachen

Englisch, Portugiesisch, Spanisch

Lehrerfahrung

Lehrtätigkeit and der SAE Wien für Audio- und Video-Postproduktion.
Zahlreiche Trainings, Video Schnitt, für Broadcastunternehmen (ATV, Puls4, NRT-TV Irak)

Externe Filmografie

https://www.imdb.com/name/nm3721600/?ref_=rvi_nm

Filmografie

Für weitere Informationen Film bitte anklicken!

2023

Novemberpogrom 1938. Die Nacht, als die Synagogen brannten.
TV
Dokumentarfilm
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Uli Jürgens
Dauer: 45 min
Tonschnitt, Tonmischung Sound Editing
Trilight Entertainment
Animal
Kino
Spielfilm
Sounddesign
Regie: Sofia Exarchou
Dauer: 116min
Sounddesign Tonschnitt, Tonmischung
Homemadefilms, Nabis Filmgroup GmbH u.a.
5.1

76th Locarno International Film Festival – International Competition / Winner: Pardo for Best Performance (Dimitra Vlagopoulou)
Sarajevo International Film Festival – International Competition

 

Operation Weihnachten
TV
Spielfilm
Sound Editing
Regie: Mirjam Unger
Dauer: 90 min
Sound Editing Tonschnitt, Tonmischung
Monafilm, ORF
5.1
Hier lässt sich's Leben Staffel 4
TV
Doku Reihe
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Christoph Strobl
Dauer: 2x 45 min
Tonschnitt, Tonmischung
Servus TV
Louise Fleck. Vergessene Filmpionierin
TV
Dokumentarfilm
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Uli Jürgens
Dauer: 45 min
Tonschnitt, Tonmischung
Eine Ko-Produktion von KGP und ORF 2 in Zusammenarbeit mit dem Filmarchiv Austria.

2022

Biester
TV
Serie
Foley Editing EP01, EP02
Regie: Miriam Unger
Dauer: 45 min
Foley Editing EP01, EP02
MR Film, ORF
5.1
Meine Großeltern die Nazis
TV
Dokumentarfilm
Mischung
Regie: Uli Juergens
Dauer: 45 min
Mischung Tonschnitt, Tonmischung Tonschnitt
Trilight Entertainment und ORF

Diese Fernseh-Dokumentation der Regisseurin Uli Jürgens beschäftigt sich mit dem bisher wenig bearbeiteten Thema der Aufarbeitung der NS-Vergangenheit innerhalb sogenannter Täterfamilien. Wie werden Familiengeschichten weitergegeben? Und wie wirkt sich die Vergangenheit auf die nachfolgenden Generationen aus? Familiengeschichten setzen sich aus unzähligen Teilen zusammen: Episoden, die erzählt werden – Begebenheiten, über die niemand spricht – Personen, die auf Fotografien zum Leben erwachen – Ereignisse, die in Dokumenten nachgezeichnet werden. Hier wird der Opa zum Helden stilisiert, dort wird Unangenehmes beiseitegeschoben und verharmlost. 

Der Zweite Weltkrieg ist lange vorbei. Nur wenige haben noch die Möglichkeit, die Großeltern zu befragen und auf Antworten zu hoffen. Wenn Zeitzeuginnen und Zeitzeugen sterben, sind die nachfolgenden Generationen auf Erzählungen aus zweiter Hand angewiesen. Auch drei Generationen reichen oft nicht aus, um gesellschaftliche Tabus zu brechen und die Lücken in der Familienbiografie zu füllen. Es ist viel Arbeit, sich dem zu stellen, was die Recherche ans Licht bringt. Sie sorgt für Leid, Trauer und Scham. Die Lehre aus der Vergangenheit als Verantwortung für das Heute.

Naraka: Bladepoint, Bruce Lee - Official Collaboration Trailer
Streaming
Animationsfilm
Sounddesign
Regie: Unbekannt
Dauer: 3 min
Sounddesign Tonschnitt Foley, Atmos, SFX Design
Emperia Sound&Music Los Angeles

Emperia Sound aus Los Angeles beauftrage Rudolf Gottsberger mit der Erstellung des Sounddesigns für den Naraka: Bladepoint x Bruce Lee – Official Collaboration Trailer. Das Computerspiel ist eine Fortsetzung der legendären Naraka Bladepoint Reihe. Mehr als 1 Million Views auf Youtube!

 

Vera
Kino
Spielfilm
Tonschnitt
Regie: Tizza Covi, Rainer Frimmel
Dauer: 111 min
Tonschnitt Im Aufrag der Monoplus, Manuel Grandpierre
Tizza Covi, Rainer Frimmel
5.1
Hier lässt sich's Leben Staffel 3
TV
Doku Reihe
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Christoph Strobl
Dauer: 2x 47min
Tonschnitt, Tonmischung
Querschussfilm, Servus TV

2021

Hier lässt sich's Leben Staffel 2
TV
Doku Reihe
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Christoph Strobl
Dauer: 2x47
Tonschnitt, Tonmischung
Querschussfilm, Servus TV
Am Rand - "Asoziale" im Nationalsozialismus
TV
Dokumentarfilm
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: UliJürgens
Dauer: 45 min
Tonschnitt, Tonmischung
Trilight Entertainment und ORF III

2020

Me, We
Kino
Spielfilm
Sounddesign
Regie: David Clay Diaz
Dauer: 115 min
Sounddesign Tonschnitt, Tonmischung
COOP99
5.1
Flucht vor Hitler - Die Wiener in China
TV
Dokumentarfilm
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Uli Jürgens
Dauer: 45 min
Tonschnitt, Tonmischung
ORF
Auslöschung und Neuanfang - Jüdisches Leben vor und nach dem zweiten Weltkrieg
TV
Dokumentarfilm
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Uli Jürgens
Dauer: 45 min
Tonschnitt, Tonmischung
ORF
Ghost of a Chance
Kino
Kurz-Spielfilm
Tonschnitt, Sounddesign
Regie: Manes Duerr
Dauer: 12 min
Tonschnitt, Sounddesign
Dolby Atmos

2019

Hier lässt sich's Leben Staffel 1
TV
Doku Reihe
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Christoph Strobl
Dauer: 3 x 45min
Tonschnitt, Tonmischung
ServusTV, Querschussfilm

EPISODE 1

Außergewöhnliche Lebensorte, spannende Menschen: Gemeinsam mit ihren drei Kindern bewohnen Patrick und Mikela Endl die Schutzhütte Gjaid Alm. Wetterwart Ludwig Rasser lebt und arbeitet seit über 40 Jahren am Sonnblick Observatorium.

Was sie verbindet? Ein Leben in luftiger Höhe.

EPISODE 2

Außergewöhnliche Lebensorte, spannende Menschen: Im Südtiroler Dorf Steinegg führen Irene und Hube ein naturnahes Leben zwischen Jurte und Stall. Der belgische Mönch Stan Vanuytrecht zieht sich als Eremit in die Einsiedelei am Palfen zurück.

Was sie verbindet? Ein bescheidener Lebensstil.

EPISODE 3

Außergewöhnliche Lebensorte, spannende Menschen: Carl Philip Clam-Martinic steckt all seine Energie in die Erhaltung seiner Burg Clam. Karl und Ingrid Vetter von der Lilie bauen seit rund 40 Jahren Burg Neuhaus wieder auf.

Was sie verbindet? Ihre Liebe zu alten Gemäuern.

Todesfrist
TV
Spielfilm
Sounddesign
Regie: Christopher Schier
Dauer: 90 min
Sounddesign
SAT1
5.1
Diagnose: unbrauchbar
TV
Dokumentarfilm
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Uli Jürgens
Dauer: 45 min
Tonschnitt, Tonmischung
ORF, Trilight Entertainment
Born in Evin
Kino
Dokumentarfilm
Tonschnitt, Sounddesign
Regie: Maryam Zaree
Tonschnitt, Sounddesign
Tondowski Films GbR/ Golden Girls Filmproduktion
Dolby Digital 5.1
M - Eine Stadt sucht einen Mörder Folge 1, 2, 6
TV
Serie
Foley Schnitt
Regie: David Schalko
Foley Schnitt
Superfilm
Dolby Digital 5.1
Nevrland
Kino
Spielfilm
Tonschnitt, Voice Sounddesign, ADR Recordings
Regie: Gregor Schmidinger
Tonschnitt, Voice Sounddesign, ADR Recordings Voice Sounddesign with Symbolicsound KYMA.
Orbrock
Dolby Atmos

2018

Wings of Samothraki
Kino
Dokumentarfilm
Sounddesign, Tonmischung, Farbkorrektur
Regie: Armin Faymann
Sounddesign, Tonmischung, Farbkorrektur
Kipos Production
Dolby Digital 5.1
Thomas Gottschalk - eine Legende
TV
Dokumentarfilm
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Otto Retzer
Dauer: 45min
Tonschnitt, Tonmischung
Servus TV
Stereo
Helmut Fischer - eine Legende. Unvergessen
TV
Dokumentarfilm
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Otto Retzer
Tonschnitt, Tonmischung
Servus TV
Stereo
Occupy, Resist, Produce – Scop Ti
Kino
Dokumentarfilm
Setton, Tonschnitt, Tonmischung, Farbkorrektur
Regie: Oliver Ressler
Setton, Tonschnitt, Tonmischung, Farbkorrektur
Stereo

The economic crisis that began in 2007-8 led to layoffs on a massive scale, leaving thousands of newly unemployed workers with little hope of another job. Their response put workers’ control back on the agenda in Europe. For many years beforehand, factories had been occupied and recuperated almost exclusively in Latin America. In most cases an occupation is not a deliberate step towards workers’ control but a means of workers’ struggle against the closure of a production site or company or the relocation of production to another country. The struggles often fall apart without any concrete results. “Occupy, Resist, Produce” focuses on the rare, better organized cases where the purpose of the struggle is to bring production under workers’ control. The workers do more than protest, they take the initiative and become protagonists, building horizontal social relations on the production sites and adopting mechanisms of direct democracy and collective decision-making. The recuperated workplaces often reinvent themselves, building links with local communities and social movements.

The 4-channel video installation “Occupy, Resist, Produce” consists of four films on occupied factories in Milan, Rome, Thessaloniki and Gémenos. In these cases the workers did find ways to organize labor under their own control. Each film is based on discussion with the workers. The workers’ assemblies – always the main decision-making bodies – were recorded. It is fundamental to recognize the differences between the situations, contexts and practices of the four worker-controlled companies, but it is also important to understand workers’ control or recuperation of workplaces as a socio-political action rather than a merely economic procedure.

Man Stand Still
Kino
Kurz-Spielfilm
Sounddesigner, Tonmischung
Regie: David Lindinger
Sounddesigner, Tonmischung Tonmischung
Dolby Digital 5.1
Peter Alexander – Eine Legende. Unvergessen.
TV
Dokumentarfilm
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Otto Retzer
Dauer: 45 min
Tonschnitt, Tonmischung
ServusTV

2017

Anubumin
Kino
Dokumentarfilm
Farbkorrektur, Finalisierung
Regie: Oliver Ressler
Farbkorrektur, Finalisierung
Stereo

In their fourth collaborative film Zanny Begg (Sydney) and Oliver Ressler (Vienna) focus on Nauru, a tiny remote island in the Pacific with 10,000 inhabitants. The title “Anubumin” is Nauruan for “night” and symbolises a certain darkness that surrounds the island. The film combines a poetic narration written for the film with conversations carried out with whistleblowers in Australia. The narration discusses different voids that have shaped the islands past and future. The largest void is a physical one, the island is a raised reef consisting of calcite and phosphate on a volcanic base, which since 1906 has been mined and exported to Australia, to fertilise the former colonisers’ farms. When phosphate extraction came to a stop in the 1980s, Nauru was bankrupt and 80 percent of the land area uninhabitable and infertile. In an attempt to generate income, in the 1990s Nauru became a prime money-laundering haven. After the disappearance of soil and money, today Nauru involves in the “disappearance of people” – housing one of Australia’s offshore refugee detention centres. In a reaction to the criticism on terrible human right situation in the detention centre, Nauru severely restricted access to the island. Four whistleblowers, who worked as doctors and nurses in the detention centre, describe the institutionalised human rights violations in the offshore detention. They uncover a truth the Australian government tries to cover through intimidating people into silence. Today a new void threatens the island, rising sea-levels threaten the coastal edge, which is the only area left for its inhabitants to live. The people who warden the political and economic refugees of today may well become climate refugees of tomorrow. The night is always darkest before the dawn.

Udo Jürgens. Eine Legende: unvergessen
TV
Dokumentarfilm
Tonschnitt
Regie: Otto Retzer
Tonschnitt Tonmischung
Lieblingsfilm
Stereo
The ZAD / Everything’s coming together while everything’s falling apart
Public Viewing
Dokumentarfilm
Setton, Tonschnitt, Tonmischung, Farbkorrektur
Regie: Oliver Ressler
Setton, Tonschnitt, Tonmischung, Farbkorrektur
Ressler
Stereo

Ein Dokumentarfilm als Teil eine 4 Kanal Video Installation zum Thema Klimawandel.

Not too long ago, global warming was science fiction. Now it has become hard science, and a reality we already live in. The latest reports from the sober Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) suggest that the planet may be approaching multiple thresholds of irreversible damage faster than was ever anticipated. The title “Everything’s coming together while everything’s falling apart” refers to a situation in which all the technology needed to end the age of fossil fuel already exists. Whether the present ecological, social and economic crisis will be overcome is primarily a question of political power. The climate movement is now stronger than ever. It obstructed pipeline projects such as the Keystone XL tar sands pipeline. It stopped Arctic drilling and blocked fracking all over the globe. Coal-fired power plants were shut down by resistance, and the divestment movement that pressures institutions to unload their stocks from fossil fuel corporations has had successes.

2016

Ende Gelände: Everything’s coming together while everything’s falling apart
Public Viewing
Dokumentarfilm
Farbkorrektur, Finalisierung
Regie: Oliver Ressler
Farbkorrektur, Finalisierung
Stereo

Ein Dokumentarfilm als Teil eine 4 Kanal Video Installation zum Thema Klimawandel.

Not too long ago, global warming was science fiction. Now it has become hard science, and a reality we already live in. The latest reports from the sober Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) suggest that the planet may be approaching multiple thresholds of irreversible damage faster than was ever anticipated. The title “Everything’s coming together while everything’s falling apart” refers to a situation in which all the technology needed to end the age of fossil fuel already exists. Whether the present ecological, social and economic crisis will be overcome is primarily a question of political power. The climate movement is now stronger than ever. It obstructed pipeline projects such as the Keystone XL tar sands pipeline. It stopped Arctic drilling and blocked fracking all over the globe. Coal-fired power plants were shut down by resistance, and the divestment movement that pressures institutions to unload their stocks from fossil fuel corporations has had successes.

Züge ins Leben
TV
Dokumentarfilm
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Uli Jürgens
Tonschnitt, Tonmischung
Kurt Mayer Film
Stereo
There are no Syrian refugees in Turkey
Kino
Dokumentarfilm
Farbkorrektur, Finalisierung
Regie: Oliver Ressler
Farbkorrektur, Finalisierung
Stereo
COP21: Everything’s coming together while everything’s falling apart
Public Viewing
Dokumentarfilm
Farbkorrektur, Finalisierung
Regie: Oliver Ressler
Farbkorrektur, Finalisierung
Stereo

Ein Dokumentarfilm als Teil eine 4 Kanal Video Installation zum Thema Klimawandel.

Not too long ago, global warming was science fiction. Now it has become hard science, and a reality we already live in. The latest reports from the sober Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) suggest that the planet may be approaching multiple thresholds of irreversible damage faster than was ever anticipated. The title “Everything’s coming together while everything’s falling apart” refers to a situation in which all the technology needed to end the age of fossil fuel already exists. Whether the present ecological, social and economic crisis will be overcome is primarily a question of political power. The climate movement is now stronger than ever. It obstructed pipeline projects such as the Keystone XL tar sands pipeline. It stopped Arctic drilling and blocked fracking all over the globe. Coal-fired power plants were shut down by resistance, and the divestment movement that pressures institutions to unload their stocks from fossil fuel corporations has had successes.

2015

Occupy, Resist, Produce – Officine Zero
Kino
Dokumentarfilm
Setton, Tonschnitt, Tonmischung, Farbkorrektur
Regie: Oliver Ressler
Setton, Tonschnitt, Tonmischung, Farbkorrektur
Stereo

The economic crisis that began in 2007-8 led to layoffs on a massive scale, leaving thousands of newly unemployed workers with little hope of another job. Their response put workers’ control back on the agenda in Europe. For many years beforehand, factories had been occupied and recuperated almost exclusively in Latin America. In most cases an occupation is not a deliberate step towards workers’ control but a means of workers’ struggle against the closure of a production site or company or the relocation of production to another country. The struggles often fall apart without any concrete results. “Occupy, Resist, Produce” focuses on the rare, better organized cases where the purpose of the struggle is to bring production under workers’ control. The workers do more than protest, they take the initiative and become protagonists, building horizontal social relations on the production sites and adopting mechanisms of direct democracy and collective decision-making. The recuperated workplaces often reinvent themselves, building links with local communities and social movements.

The 4-channel video installation “Occupy, Resist, Produce” consists of four films on occupied factories in Milan, Rome, Thessaloniki and Gémenos. In these cases the workers did find ways to organize labor under their own control. Each film is based on discussion with the workers. The workers’ assemblies – always the main decision-making bodies – were recorded. It is fundamental to recognize the differences between the situations, contexts and practices of the four worker-controlled companies, but it is also important to understand workers’ control or recuperation of workplaces as a socio-political action rather than a merely economic procedure.

Einer Von Uns
Kino
Spielfilm
Sounddesign
Regie: Stephan Richter
Sounddesign Tonschnitt, Farbkorrektur, Tonmischung Tonschnitt
Golden Girls Filmproduktion

2009 erschoss die Polizei einen 14-jährigen Teenager bei einem nächtlichen Einbruch in einen Supermarkt in einem Vorort von Krems. Inspiriert von diesem wahren Fall greift EINER VON UNS das Lebensgefühl der Jugendlichen auf, das von Konsum und ohnmächtiger Rebellion geprägt ist. Der 14-jährige Julian und sein Freund Marko geraten so in Konflikt zum angepassten Stillstand, der die Welt der Erwachsenen prägt. Ein Konflikt, der in einer unerwarteten Tragödie endet.

Der ungehorsame Konsul
TV
Dokumentarfilm
Tonschnitt, Tonmischung
Regie: Uli Jürgens
Tonschnitt, Tonmischung ORF
Stereo

Im Juni 1940 rettet der portugiesische Diplomat und Konsul im französischen Bordeaux, Aristides de Sousa Mendes, zehntausende Menschen vor der NS-Verfolgung. Er widersetzt sich den Anweisungen von Diktator Salazar, stellt Moral über das Gesetz und unterschreibt unautorisierte Transitvisa für Portugal. Hunderte

Occupy, Resist, Produce – Vio.Me
Kino
Dokumentarfilm
Setton, Tonschnitt, Tonmischung, Farbkorrektur
Regie: Dario Azzellini und Oliver Ressler
Setton, Tonschnitt, Tonmischung, Farbkorrektur
Stereo

The economic crisis that began in 2007-8 led to layoffs on a massive scale, leaving thousands of newly unemployed workers with little hope of another job. Their response put workers’ control back on the agenda in Europe. For many years beforehand, factories had been occupied and recuperated almost exclusively in Latin America. In most cases an occupation is not a deliberate step towards workers’ control but a means of workers’ struggle against the closure of a production site or company or the relocation of production to another country. The struggles often fall apart without any concrete results. “Occupy, Resist, Produce” focuses on the rare, better organized cases where the purpose of the struggle is to bring production under workers’ control. The workers do more than protest, they take the initiative and become protagonists, building horizontal social relations on the production sites and adopting mechanisms of direct democracy and collective decision-making. The recuperated workplaces often reinvent themselves, building links with local communities and social movements. The 4-channel video installation “Occupy, Resist, Produce” consists of four films on occupied factories in Milan, Rome, Thessaloniki and Gémenos. In these cases the workers did find ways to organize labor under their own control. Each film is based on discussion with the workers. The workers’ assemblies – always the main decision-making bodies – were recorded. It is fundamental to recognize the differences between the situations, contexts and practices of the four worker-controlled companies, but it is also important to understand workers’ control or recuperation of workplaces as a socio-political action rather than a merely economic procedure.

2014

Occupy, Resist, Produce – RiMaflow
Kino
Dokumentarfilm
Setton, Tonschnitt, Tonmischung, Farbkorrektur
Regie: Oliver Ressler
Setton, Tonschnitt, Tonmischung, Farbkorrektur
Stereo

The economic crisis that began in 2007-8 led to layoffs on a massive scale, leaving thousands of newly unemployed workers with little hope of another job. Their response put workers’ control back on the agenda in Europe. For many years beforehand, factories had been occupied and recuperated almost exclusively in Latin America. In most cases an occupation is not a deliberate step towards workers’ control but a means of workers’ struggle against the closure of a production site or company or the relocation of production to another country. The struggles often fall apart without any concrete results. “Occupy, Resist, Produce” focuses on the rare, better organized cases where the purpose of the struggle is to bring production under workers’ control. The workers do more than protest, they take the initiative and become protagonists, building horizontal social relations on the production sites and adopting mechanisms of direct democracy and collective decision-making. The recuperated workplaces often reinvent themselves, building links with local communities and social movements.

The 4-channel video installation “Occupy, Resist, Produce” consists of four films on occupied factories in Milan, Rome, Thessaloniki and Gémenos. In these cases the workers did find ways to organize labor under their own control. Each film is based on discussion with the workers. The workers’ assemblies – always the main decision-making bodies – were recorded. It is fundamental to recognize the differences between the situations, contexts and practices of the four worker-controlled companies, but it is also important to understand workers’ control or recuperation of workplaces as a socio-political action rather than a merely economic procedure.

The Visible and the Invisible
Kino
Dokumentarfilm
Tonschnitt, Farbkorrektur, Tonmischung
Regie: Oliver Ressler
Tonschnitt, Farbkorrektur, Tonmischung Farbkorrektur, Tonmischung

In recent years, Switzerland has become the global center for commodity trading. In no other country are more commodities bought and sold than in Switzerland; nevertheless, the crude oil, copper, aluminum, coal or wheat never reaches Swiss territory because the deals are carried out completely in a virtual world. Despite its importance for the Swiss and the global economy, the public knows very little about these secret transactions.

Ein Augenblick Leben
Kino
Dokumentarfilm
Sounddesign
Regie: Anita Natme
Sounddesign Editor, Sounddesigner, Postproduction Supervisor
Novotny & Novotny GmbH
Jackn
Public Viewing
Werbung
Color Grading
Regie: Hansjoerg Schmoller
Color Grading
Stereo

Musikvideo für Polyrac

In The Red
Kino
Dokumentarfilm
Color Grading, Tonschnitt
Regie: Oliver Ressler
Color Grading, Tonschnitt Tonmischung

2013

Leave It in the Ground
Kino
Dokumentarfilm
Sounddesign
Regie: Oliver Ressler
Sounddesign Kamera, Executive Producer, Sounddesigner Tonmischung, Color Grading
The Plundering
Kino
Dokumentarfilm
Sounddesign
Regie: Oliver Ressler
Sounddesign Regie, Editor, Sounddesigner Tonmischung, Color Grading
The Right of Passage
Kino
Dokumentarfilm
Sounddesign
Regie: Oliver Ressler
Sounddesign Editor, Sounddesigner, Postproduction Supervisor Tonmischung, Color Grading
Checkfelix
TV
Werbung
Editor, Sounddesigner
Regie: Manes Duerr
Editor, Sounddesigner Tonmischung
PING PONG COMMUNICATIONS GMBH
Stereo

Agentur: Demner, Merlicek & Bergmann

Lays
Kino
Werbung
Sounddesign
Regie: Manes Duerr
Sounddesign
MelP Productions

2012

Take The Square
Kino
Dokumentarfilm
Kamera, Executive Producer, Sounddesigner
Regie: Oliver Ressler
Kamera, Executive Producer, Sounddesigner Tonschnitt, Color Grading
studioROT OG
Goa is not India
Kino
Dokumentarfilm
Regie, Editor, Sounddesigner
Regie: Rudolf Gottsberger
Regie, Editor, Sounddesigner Produzent, Musiker, Tonmischung, Farbkorrektur
studioROT OG
The Bull Laid Bear
Kino
Dokumentarfilm
Sounddesign
Regie: Zanny Begg & Oliver Ressler
Sounddesign Editor, Sounddesigner, Postproduction Supervisor Soundeditor, Re-recording Mixer

2011

Saturn | Lehrlingskampagne
Public Viewing
Werbung
Editor, Sounddesigner
Regie: Manes Duerr
Editor, Sounddesigner Tonschnitt
Raftfilms
Stereo
Den letzten fressen die Fliegen
Kino
Kurz-Spielfilm
Editor, Sounddesigner
Regie: Hansjörg Schmoller
Editor, Sounddesigner Tonschnitt
Dolby Digital
Kendrick
Kino
Kurz-Spielfilm
Editor, Sounddesigner, Postproduction Supervisor
Regie: Christoph Gerhard
Editor, Sounddesigner, Postproduction Supervisor Tonschnitt
Dolby Digital

2010

Nueva vista
Streaming
Dokumentarfilm
Editor, Tonschnitt
Regie: Co Regie
Editor, Tonschnitt Tonmischung
Stereo
Socialism Failed, Capitalism is Bankrupt. What comes Next?
Kino
Dokumentarfilm
Color Grading
Regie: Oliver Ressler
Color Grading Tonmischung
#unibrennt
Kino
Dokumentarfilm
Sounddesign
Regie: Antonin Swoboda
Sounddesign Musiker Tonschnitt
COOP99
Dolby Digital
Fluc, fluctuated Rooms
Kino
Dokumentarfilm
Editor, Sounddesigner
Regie: Armin Faymann
Editor, Sounddesigner Musiker, Tonschnitt, Tonmischung, Farbkorrektur
Commune im Aufbau
Kino
Dokumentarfilm
Soundeditor, Sounddesigner
Regie: Oliver Ressler und Dario Azzellini
Soundeditor, Sounddesigner Tonschnitt, Re-recording Mixer, Edit Supervisor

2009

Aus dem Leben gerissen
Public Viewing
Werbung
Editor
Regie: Manes Duerr
Editor Sounddesign
Raftfilms
As it goes
Kino
Kurz-Spielfilm
Tonschnitt, Sounddesigner
Regie: Hansjoerg Schmoller
Tonschnitt, Sounddesigner
What Is Democracy
Kino
Dokumentarfilm
Musiker
Regie: Oliver Ressler
Musiker Tonschnitt

Teilnahme an der Biennale de Lyon, 2009

2006

5 Fabriken
Kino
Dokumentarfilm
Tonschnitt
Regie: Oliver Ressler und Dario Azzellini
Tonschnitt

2005

Dschingis Khan - Reiter der Apokalypse
TV
Dokumentarfilm
Sounddesign
Regie: Heinz Leger
Sounddesign Tonmischung Tonschnitt
Interspot
Dolby Digital 5.1

2003

Nika Ithemba
Streaming
Werbung
Tonmischung
Regie: eYeM Production
Tonmischung
Stereo

Imagefilm : das offizielle Life Ball Video

2002

Die Fleischerfrauen
Kino
Spielfilm
Sounddesign
Regie: Rainer Weidlinger
Sounddesign Tonschnitt, Re-recording Mixer